مرحله پايانى ليگ برتر كشتى آزاد مرحله پايانى ليگ برتر كشتى آزاد
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
مرحله پايانى ليگ برتر كشتى آزاد
ثامن الحجج با پيروزى مقابل خونه به خونه قهرمان شد
 
تيم ثامن الحجج (ع) سبزوار با پيروزى ۶ بر يك مقابل خونه به خونه بابل عنوان قهرمانى ليگ برتر كشتى آزاد را به خود اختصاص داد.ديدار پايانى نهمين دوره رقابت هاى ليگ برتر كشتى آزاد عصر ديروز در سالن ۱۲ هزار نفرى مجموعه ورزشى آزادى تهران بين تيم هاى خونه به خونه بابل و ثامن الحجج (ع) سبزوار برگزار شد كه با قهرمانى نماينده بابل به پايان رسيد.
در اين ديدار كه از ساعت ۱۶ عصر ديروز آغاز شد شاگردان محسن كاوه در پايان مقابل شاگردان غلامرضا محمدى به برترى ۶ بر يك رسيدند و بر سكوى قهرمانى قرار گرفتند.از نكات جالب توجه اين ديدار شكست مهدى تقوى قهرمان ۲۰۱۱ جهان مقابل محمد نادرى بود. هر دو تايم اين ديدار به كلينچ كشيده شد كه در هر دو بار نادرى موفق به خاك كردن تقوى شد.در ديدار ۷۴ كيلو نيز يك شگفتى ديگر رقم خورد و حسام مقدم با پيروزى مقابل ايربك فارنيف روس با كسب چهارمين برد تيمش قهرمانى ثامن را قطعى كرد.
رضا يزدانى ديگر دارنده نشان طلاى ۲۰۱۱ جهانى استانبول نيز مقابل عبدالسلام قادس اف شكست خورد. يزدانى در حالى كه در تايم اول و در كلينچ برنده شده بود در تايم دوم با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. يزدانى در تايم سوم هم در حالى كه با تا ۳۰ ثانيه پايانى با نتيجه يك بر صفر از حريفش عقب بود به دستور پزشكان به مسابقه ادامه نداد و بازنده شد.
خونه به خونه بابل ۲ - ثامن الحجج (ع) سبزوار ۵
نتايج ديدارهاى انفرادى به شرح زير است: (اسامى نماينده بابل ابتدا آمده است)
۵۵ كيلو: ياسر حيدرقلى نژاد - حسن رحيمى، برنده (صفر - يك و صفر - يك)
۶۰ كيلو: اوپن سات - احمد چاكايف، برنده
(۲ - ۳ و صفر - يك كلينچ)
۶۶ كيلو: مهدى تقوى - محمد نادرى، برنده (صفر - يك كلينچ، صفر - يك كلينچ)
۷۴ كيلو: ايربك فارنيف - حسام مقدم، برنده (۲ - صفر، يك - ۲ و يك - ۵)
۸۴ كيلو: احسان لشگرى، برنده - احسان امينى (يك - صفر و يك - صفر)
۹۶ كيلو: رضا يزدانى - عبدالسلام قادس اف، برنده (يك - صفر كلينچ، صفر - يك و )
۱۲۰ كيلو: محمدرضا آذرشكيب - فردين معصومى، برنده (صفر - يك كلينچ، يك - صفر و يك - صفر كلينچ )
پيش از اين مسابقه و در ديدار رده بندى نيز تيم تله كابين گنجنامه همدان با برترى مقابل شهردارى ملاير عنوان سوم را به خود اختصاص داده بود.
   
ترازوى فنى با خادم سنگين شد
محمدى: حاشيه نسازند در المپيك موفق مى شويم
 
دارنده نشان برنز كشتى آزاد المپيك گفت: زمانى من و دنگسركى به راحتى از كشتى كنار گذاشته شديم، بدون اينكه آب از آب تكان بخورد.مراد محمدى درباره تغييرات در تيم ملى كشتى گفت: اين تغييرات مثبت و به نفع كشتى است، چون ترازوى كادر فنى را سنگين تر كرده است. بايد اين موضوع را به فال نيك گرفت و به نظرم كشتى نتايج بهترى خواهد گرفت و موفق تر عمل خواهيم كرد.وى ادامه داد: بايد به گونه اى عمل كنيم كه بهترين نفرات در كادر فنى حضور داشته باشند و هميشه به تعداد محدودى از افراد قائل نباشيم تا بهترين نتايج را بگيريم.دارنده نشان طلاى جهان در پاسخ به اين سوال كه آيا اين تغييرات باعث ايجاد حاشيه در آستانه المپيك نمى شود گفت: حاشيه را خود اهالى كشتى درست مى كنند و اگر از اين تصميم حمايت كنيم حاشيه اى اتفاق نمى افتد. زمانى هم من و دنگسركى به راحتى كنار گذاشته شديم، بدون اينكه آب از آب تكان بخورد و با سكوتمان حاشيه اى درست كنيم، اما حالا دنبال حاشيه سازى هستند. محمدى در پايان خاظر نشان كرد: اگر عده اى حاشيه سازى نكنند مطمئن باشيد در المپيك موفق خواهيم بود. خادم توانايى اش بالاتر از چيزى است كه خيلى ها تصور مى كنند.
   
با اعلام رسول خادم
۳ كشتى گير ديگر به اردوى تيم ملى كشتى آزاد دعوت شدند
 
با تصميم مدير تيم هاى ملى و امور فنى سه كشتى گير آزادكار ديگر به اردوى تيم ملى بزرگسالان دعوت شدندمدير تيم هاى ملى و امور فنى، سه كشتى گير ديگر به اردوى تداركاتى تيم ملى كشتى آزاد بزرگسالان به منظور حضور در رقابت هاى قهرمانى آسيا در كره جنوبى، جام بين المللى جهان پهلوان تختى و رقابت هاى گزينشى المپيك ۲۰۱۲ لندن كه روز ۲۹ دى ماه در محل خانه كشتى تهران برگزار مى شود، دعوت شدند.
•اسامى اين كشتى گيران دعوت شده به شرح زير است:
۱- مصطفى آقاجانى ۶۰ كيلوگرم تهران
۲- ميثم نصيرى ۶۶ كيلوگرم زنجان
۳- سعيد داداشپور ۷۴ كيلوگرم مازندران
   
محمدى بايد مى ماند و كار مى كرد
توكليان: خادم با بازگشتش آبرويش را گرو گذاشت تا انتظارات جامعه كشتى را برآورده كند
 
مربى سابق تيم ملى كشتى آزاد گفت: رسول آبرو و اعتبار خودش را گرو گذاشته است تا با بازگشتش انتظارات جامعه كشتى را برآورده كند. امير توكليان درباره تغييرات در تيم ملى كشتى آزاد و حضور رسول خادم گفت: بازگشت خادم به كشتى اتفاق خوبى است. الان هم كشتى نياز به آرامش و حمايت دارد.وى ادامه داد: خادم آنقدر توانايى و درايت دارد كه بتوانيم در المپيك صاحب مدال شويم. تغييرات در همه جا وجود دارد و بايد قبول كرد همانطور كه خود من هم شامل آن شدم.دارنده نشان نقره جهان تصريح كرد: اگر غير از اين مى شد بازگشت رسول ارزشمند نبود. رسول بايد وارد تشك شود. اگر بخواهيم به نتيجه فكر كنيم بايد اين اتفاق مى افتاد. جامعه كشتى هم اين انتظار را داشتند و خادم به حق دعوت جامعه كشتى را پذيرفت.مربى سابق تيم ملى در واكنش به صحبت هاى سرمربى سابق تبم ملى گفت:  محمدى در زمان ورود خادم گفت كه كشتى با حضور او دوران طلايى را سپرى خواهد كرد؛ اما حالا دعوت خادم را براى ادامه كار در تيم ملى نپذيرفته است. اگر هدف منافع ملى بود بايد مى ايستاد و كار مى كرد.توكليان درباره بازگشتش به كادر فنى تيم ملى گفت: با من صحبتى نشده است، اما هركارى از دستم برآيد انجام خواهم داد. مطمئنم كشتى ما در المپيك موفق مى شود چون رسول آبرو و اعتبار خودش را گرو گذاشته است و كمتر كسى حاضر بود در آستانه المپيك اين سمت را قبول كند. خادم اگر دنبال منافع شخصى اش بود سمت هاى بالاترى مى توانست بگيرد، اما انتظارات جامعه كشتى را برآورده كرد.
   
هفته پانزدهم ليگ برتر واليبال
جدال مدعى قهرمانى و سقوط در روز سخت بالانشينان
 
پانزدهمين هفته از رقابت هاى ليگ برتر واليبال باشگاه هاى ايران عصر امروز با برگزارى هفت مسابقه پيگيرى خواهد شد.دومين هفته دور برگشت رقابت هاى ليگ برتر واليبال باشگاه هاى ايران عصر امروز ۲۸ دى ماه با برگزارى ۷ ديدار در ۶ شهر برگزار مى شود كه در تهران تيم حسين معدنى يعنى باريج اسانس كاشان ميهمان نوين كشاورز خواهد بود. جدال دو مربى جوان ليگ برتر در خانه واليبال از جذابيت خاصى برخوردار است. اين مسابقه به دليل پخش تلويزيونى زودتر از ساير مسابقات و از ساعت ۱۵:۱۵ آغاز خواهد شد. اين دو تيم در هفته گذشته موفق به شكست حريفان خود شده اند و قطعاظ در هفته هم با انگيزه فراوان برابر هم صف آرايى خواهند كرد. حسين معدنى كه پيش از حضور در كاشان تقريباظ تمام مسابقات برگزار شده در خانه واليبال را از نزديك تماشا مى كرد، اين بار در نقش سرمربى يكى از تيم ها به خانه واليبال بازگشته است و بايد منتظر ماند و ديديد كه آيا مى تواند از شاگردان مسعود آرمات امتياز بگيرد يا خير؟
جدال تيم هاى مدعى قهرمانى و مدعى اول براى سقوط هم در تهران برگزار مى شود؛ جايى كه شاگردان پيمان اكبرى در تيم پيكان بايد برابر شاگردان ناصر شهنازى در تيم كرمان قرار بگيرند. كرمانى ها كه از ابتداى فصل شرايط بدى داشتند اين روند خود را همچنان حفظ كرده اند تا جدى ترين مدعى براى سقوط به ليگ دسته اول باشند، اما در مقابل پيكانى ها كه اوايل فصل شرايط خوبى نداشتند توانستند خود را به رده هاى بالايى جدول برسانند و نشان دهند كه پيكان هميشه پيكان است، حتى اگر تعداد ملى پوشانش كم باشد. اين تيم حتى تا هفته گذشته هم هم امتياز با سايپا در رده دوم قرار داشت، اما شكست در گنبد موجب شد تا خودروسازان اختلافى دو امتيازى را با صدر جدول ببينند و براى جبران آن تمام تلاش خود را برابر كرمان به كار بگيرند. هرچند كه شايد نتيجه اين مسابقه تا حدود زيادى قابل پيش بينى باشد، اما كرمانى ها هم براى مسابقه در تهران انگيزه فراوان دارند و مى خواهند حداقل يك امتياز را از چنگ پيكانى ها دربياورند. كاله آمل در اين هفته بايد به جايى برود كه پيكانى ها در هفته گذشته شكست تلخى را در آنجا تجربه كردند؛ آملى ها با ستاره هاى خود بايد به گنبد سفر كنند تا برابر هاوش و تماشاگرانش قرار بگيرند. گنبدى ها كه با پيروزى هفته گذشته خود برابر پيكان نشان دادند در خانه تيمى متفاوت و قدرتمندتر هستند اين بار مى خواهند يكى ديگر از مدعيان قهرمان را شكست دهند، اما بدون شك عطايى و ستاره هايش نمى خواهند دست خالى گنبد را ترك كنند، چرا كه مى دانند اگر اين اتفاق رخ دهد اختلاف آنها با صدر جدول بيش از پيش خواهد شد؛ تمام اين دلايل موجب مى شود تا جدال اين هفته كاله و گنبد از حساسيت و جذابيت بالايى برخوردار باشد.
مصاف تيم هاى چهارم و پنجم جدول رده بندى هم بسيار حساس خواهد بود؛ جايى كه كهكشانى هاى گيتى پسند ميزبان شهردارى اروميه خواهند بود. اصفهانى ها كه هفته گذشته در يزد شكست بدى را متحمل شدند مى خواهند آن نتيجه را جبران كرده و برابر شهردارى اروميه كه در مكان چهارم جدول قرار دارند پيروز شوند.
شاگردان مومنى مقدم كه انتظارها از آنها بسيار بالا است مى دانند كه در صورت كسب ۳ امتياز اين مسابقه مى توانند يك پله صعود كنند و جاى شهردارى را در جدول بگيرند، بنابراين با حمايت تماشاگران خود و با تمام توان برابر حريف ظاهر خواهند شد.
شاگردان وطن پرست هم كه تا اينجاى كار به نوعى پديده بودند نمى خواهند مكان چهارم خود را از دست بدهند و با انرژى و انگيزه مضاعف برابر گيتى پسند و بازيكنان ملى پوشش حاضر خواهند شد. بايد منتظر ماند و ديد كه در پايان اين هفته جدول رده بندى چه مقدار تغيير پيدا خواهد كرد يا خير.
• برنامه بازى هاى هفته پانزدهم به اين شرح است:
تهران، ساعت ۱۵:۱۵
•نوين كشاورز- باريج اسانس كاشان
ناظر: محمود حداد
داور اول : مسعود يزانپناه
داور دوم : محسن ترابى
تهران، ساعت ۱۷
•پيكان - كرمان
ناظر : عباس جلاير
داور اول : محمد ابراهيم زاده
داور دوم : محمد عشق دوست
گنبد، ساعت ۱۷
هاوش گنبد- كاله مازندران
ناظر : اسماعيل صباغ
داور اول : محمد حسين شفقى
داور دوم : نادر انصارى
تبريز، ساعت ۱۷
•شهردارى تبريز -مشهد الرضا
ناظر : محمد حسن خوشدل
داور اول : محمد شاهميرى
داور دوم : مسعود قارى
اصفهان، ساعت ۱۷
•گيتى پسند -شهردارى اروميه
ناظر : سعيد درخشنده
داور اول : حسين پور كاشيان
داور دوم : احمد سرمست
كرج، ساعت ۱۷
•سايپا البرز - مناطق نفت خيز جنوب
ناظر : حميد حق بين
داور اول : ابراهيم فيروزى
داور دوم : بهرام سليمانى
بندرعباس، ساعت ۱۷
•آلومينيوم المهدى بندرعباس- پيشگامان كوير يزد
ناظر : اميدوار حاتمى
داور اول : حميد راهجرديان
داور دوم : عليرضا قريب
   
 
تيم ملى واليبال ايران به تورنمنت لهستان دعوت شد
 
فدراسيون واليبال لهستان با ارسال دعوت نامه اى تيم ملى ايران را به تورنمت اين كشور دعوت كرد.فدراسيون واليبال لهستان با ارسال دعوت  نامه اى به طور رسمى تيم ملى واليبال ايران را براى شركت در تورنمنت يادبود هيوبرت جرزى واگنر كه از ۳۰ تير تا يك مرداد ماه سال جارى با شركت تيم هاى استراليا، روسيه، برزيل، ايران، لهستان و كره جنوبى در لهستان برگزار مى شود، دعوت كرد. با توجه به اينكه مسابقات المپيك از ۶ تا ۲۲ مرداد برگزار مى شود، اين پيكارها چند روز قبل از آغاز المپيك انجام مى شود.هيوبرت جرزى واگنر، كاپيتان و مربى اسبق تيم ملى لهستان است كه چند عنوان قهرمانى و نايب قهرمانى جهان و اروپا را در ويترين افتخارات خود دارد.
   
پايان انتظار ارباب حلقه ها
حدادى در ليست ممفيس قرار گرفت
 
سرانجام پس از گذشت چند روز از بازگشت حامد حدادى به آمريكا سنتر ايرانى وارد ليست ممفيس شد. سنتر ايرانى در جريان ديدار امروز ممفيس گريزليز مقابل سن آنتونيو كه به برترى ۱۰۲ بر ۸۶ تيمش منجر شد در ليست ۱۲ نفره اين تيم حضور داشت اما فرصت بازى پيدا نكرد.سايت رسمى باشگاه ممفيس و بخش ورزشى سايت ياهو دليل غيبت حدادى را صلاحديد مربى اين تيم عنوان كرده اند.گفتنى است؛ ممفيس با اين پيروزى به رتبه ۹ كنفرانس غرب صعود كرد.
   
 
مقانلو: در هر ۸ وزن مسابقات انتخابى مى گذاريم
 
سرمربى تيم ملى اميد تكواندو در خصوص نفرات اعزامى به مسابقات آسيايى ويتانم گفت: ما در هر ۸وزن مسابقات انتخابى خواهيم گذاشت و هنوز هيچ چيز براى نفرات حاضر در مسابقات ويتنام، مشخص نيست. «بيژن مقانلو» سرمربى تيم ملى اميد تكواندو در خصوص اوزان اعزامى به مسابقات آسيايى ويتنام گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست و ما مسابقات انتخابى مان در هر ۸ وزن برگزار خواهيم كرد.وى در خصوص نحوه زمانبندى اردوى تيم اميد در ادامه تصريح كرد: اعزام داوران ليگ به مسابقات امارات، سبب تغيير برنامه ليگ برتر شده است و از اين رو برنامه ما نيز با كمى تغيير مواجه شد.طبق برنامه قبلى ما، قرار بود مسابقات انتخابى در تاريخ ۱۰ بهمن برگزار شود و پس از ۵روز استراحت تمامى نفرات در تاريخ ۱۵ بهمن ماه در اردو حضور پيدا كنند، اما تغييرات حاصل سبب شد تا اردوى مجدد تيم اميد ۱۸بهمن ماه برگزار شود.مقانلو در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تغييرات انجام شده ، مسابقات انتخابى تيم ملى نيز در همان تاريخ قبلى برگزار مى شود يا خير؟ گفت: به هبچ عنوان اين تاريخ را تغيير نمى دهيم.مسابقات انتخابى ما در تاريخ ۱۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد و نفرات اصلى در آن مقطع مشخص مى شوند، وقتى سازمان ليگ خود را با اردوهاى تيم ملى وفق نمى دهد ما مجبور مى شويم پلان برنامه مان را با آن ها هماهنگ كنيم و از اين رو تنها تغيير ما زمان اردوى بعدى تيم است كه در تاريخ ۱۸بهمن ماه برگزار خواهد شد.
   
مسابقات بيليارد غرب آسيا
وفايى راهى فينال شد
 
نماينده اسنوكر ايران در مسابقات بيليارد غرب آسيا به ديدار نهايى صعود كرد.حسين وفايى در مرحله يك چهارم نهايى مسابقات بيليارد غرب آسيا در بخش اسنوكر به مصاف احسان حيدرى نژاد هم تيمى خود رفت و با نتيجه ۴ بر ۲ پيروز شد. وى در مرحله نيمه نهايى مقابل حريفى از كشور قطر به ميدان رفت و با نتيجه ۴ بر صفر وى را مغلوب خود كرد و راهى ديدار نهايى شد. وفايى در ديدار فينال به مصاف برنده ديدار امارات و سوريه خواهد رفت. ديدار فينال اين دوره از رقابت ها عصر ديروز برگزار مى شود.
   
 
ناگفته ها و افشاگرى سرمربى ايتاليايى تيم ملى جودو بعد از ترك ايران
 
سرمربى ايتاليايى تيم ملى جودو پس از آنكه به همكارى اش با اين تيم پايان داد با بيان اينكه تا شهريورماه با فدراسيون جودو قرارداد دارد، گفت: مشكلات خانوادگى بهانه اى بود براى كنار گذاشتن من چرا كه مسئولان فدراسيون در نشستى كه با آنها داشتم به من گفتند برو!
«جيرولامو جيوو ينازو» بعد از فسخ قرارداد با فدراسيون جودوى ايران دوشنبه تهران را به مقصد كشورش ترك كرد. مسئولان فدراسيون جودو معتقدند كه وى از زمان بازگشت تيم ملى از رقابتهاى كينگ دائو چين ديگر سرمربى تيم ملى نبوده و به مربى تكنيك و تاكتيك تنزل درجه يافته است.اين درحالى است كه وى براساس قراردادى كه ۲۳ خردادماه امضاء كرده سرمربى تيم ملى است. بنابر اعلام سايت رسمى فدراسيون جودو وى روز يكشنبه به دليل مشكلات خانوادگى از سمت خود استعفا داده است.قبل از آنكه جيرو تهران را ترك كند در گفتگويى از نحوه حضور در ايران به عنوان سرمربى تا زمان اخراجش به مواردى اشاره كرد كه در زير بدان اشاره شده است.
براى آموزش آمده بودم، نه مربيگرى تيم ملى!
جيرو در مورد علت حضورش در ايران گفت: براساس برنامه فدراسيون جودوى ايتاليا، براى تمرين در كنار تيم ملى و برگزارى يك دوره آموزشى به مدت ۲ هفته به تهران سفر كردم. قبل از آنكه به ايران بيايم هيچ صحبتى با من در مورد هدايت تيم ملى نشده بود اما در زمان حضورم در تهران مسئولان فدراسيون به من پيشنهاد پذيرش مسئوليت تيم ملى را دادند و با مسئولان كميته ملى المپيك هم چند جلسه داشتيم.
مسئولان فدراسيون از شرايط اضطرارى جودوى ايران گفتند
وى در مورد قبول پيشنهاد فدراسيون جودوى ايران اظهارداشت: بعد از آنكه دوره تمرينى تمام شد به ايتاليا بازگشتم و قرار شد پيشنهاد مسئولان فدراسيون جودوى ايران را بررسى كرده و سپس پاسخ دهم. زمانى كه در ايتاليا بودم خيلى از ايران تماس داشتم و مسئولان جودوى ايران با اعلام اينكه وضعيت جودوى اين كشور حالت اضطرارى دارد خواهان بازگشت سريع من به تهران شدند.
قرارداد به ايتاليا ارسال شد
جيرو در ادامه خاطرنشان كرد: بعد از آنكه موافقت خود را براى قبول سرمربيگرى تيم ملى جودوى ايران اعلام كردم، خيلى زود قراردادى در تاريخ ۲۶ آوريل ۲۰۱۱ (۶ ارديبهشت ماه ۱۳۹۰) به ايتاليا ارسال شد تا من امضاء كنم و پس از آن حدود ۲۰ روز بعد به ايران آمدم و كارم را آغاز كردم.
ماجراى سفر به برزيل
وى همچنين يادآور شد: بعد از آنكه به تهران آمدم مسئولان فدراسيون جودو اصرار داشتند همراه تيم ملى به برزيل اعزام شوم، آنهم در حالى كه با تيم ملى اصلا كار نكرده بودم چون من يك هفته قبل از سفر تيم ملى به برزيل به تهران رسيده بودم.
خواسته هاى من برآورده نشد
سرمربى پيشين تيم ملى جودوى كشورمان خاطرنشان كرد: من براى كار در تيم ملى به امكانات زيادى نياز داشتم. بارها و بارها از مسئولان فدراسيون خواستم فيلم مسابقات، دوربين براى آناليز، يك مسئول تغذيه و خيلى چيزهاى ديگر در اختيارم قرار گيرد ولى هر چه پيگيرى مى كردم نتيجه اى نداشت.
هيچكس با من همكارى نكرد
وى با انتقاد از مسئولان فدراسيون جودو اظهارداشت: نه تنها امكانات در اختيار من قرار نگرفت، بلكه هيچكس هم با من همكارى نمى كرد. حاج يوسف زاده اصلا با من صحبت نمى كرد، زارعيان هم همكارى خوبى با من نداشت اما آخوندزاده جودو را خوب مى فهميد و مرا همراهى كرد.
برنامه من اصلا مطالعه نشد
وى در مورد اينكه گفته مى شود براى هدايت تيم ملى جودو برنامه نداشته است، اظهارداشت: به هيچ عنوان چنين چيزى را قبول نمى كنم، مگر مى شود يك مربى برنامه اى براى تيم تحت رهبرى خود نداشته باشد. من برنامه بدنسازى، تكنيك و تاكتيك داشتم و همه را به فدراسيون ارائه دادم اما هيچكس به آن توجه نكرد.وى افزود: به ايتاليا مى روم و همه اينها را به فارسى ترجمه كرده و براى كميته ملى المپيك ايران ارسال مى كنم تا آنها قضاوت كنند كه آيا اينها برنامه آماده سازى هست يا خير؟ اگر برنامه هاى من مطالعه مى شد و بعد عنوان مى كردند كارايى ندارد به هيچ عنوان نارحت نمى شدم ولى مسئولان فدراسيون جودو اصلا برنامه هاى من را بررسى نكردند.
با حرف زدن پيشرفت حاصل نمى شود
وى ادامه داد: مسئولان جودوى ايران فقط حرف مى زنند، با حرف زدن كه نمى توان پيشرفت كرد. بايد روى تاتامى سخت كار كرد و كار كرد. آنها كه الان بهترينهاى دنيا هستند فقط تمرين مى كنند و در مسابقات شركت مى كنند. به نظر من با اين روش جودوى ايران پيشرفت نخواهد كرد.
قرارداد جديدى ندارم
جيرو خاطرنشان كرد: كماكان براساس قراردادى كه با فدراسيون جودوى ايران دارم سرمربى تيم ملى هستم و هيچ قرارداد جديدى امضاء نكرده ام. حقوق من نيز كاهش پيدا نكرده است چون مسئولان جودو اين پيشنهاد را به من داده اند اما آن را قبول نكردم.
با اين بى برنامگى جودوى ايران به جايى نمى رسد
اين مربى ايتاليايى خاطرنشان كرد: اگر امكانات لازم در اختيار من قرار مى گرفت و اجازه مى دادند برنامه هايم در تيم ملى اجرا شود، قول مى دادم با همين وضعيت هم چند سهميه المپيك بگيريم و هم در لندن به مدال دست پيدا كنيم. متاسفانه يك برنامه را براى اجرا به تيم تحميل كردند كه واقعا خنده دار بود. اين نوع سيستم را هيچ كجاى دنيا نديده ام، براى موفقيت بايد با برنامه كار كرد. با اين بى برنامگى مطمئن باشيد جودوى ايران به جايى نمى رسد و فقط مى توانم بگويم حيف از اين همه جودوكار با استعداد.
پشتوانه سازى مشكل اصلى جودوى ايران
جيرو در بخش ديگرى از گفتگوى خود افزود: جودو در ايران به خوبى پيشرفت كرده و خيلى گسترده است اما بايد يك برنامه مدون و مشخص داشت و از دوره نوجوانى جودوكاران را تحت تعليم قرار داد. در ايتاليا از هشت، نه سالگى روى جودوكاران براى حضور در المپيك ۸ سال بعد كار مى شود اما در ايران اينطور نيست.
وضعيت نابسامان در سفرها
اين مربى ايتاليايى در مورد اوضاع تيم ملى در سفرهاى برون مرزى هم گفت: زياد وضعيت خوبى نداشتيم. مشكلات مالى تيم خيلى زياد بود. حاج يوسف زاده با ۱۰۰ دلار مى خواست همه چيز را انجام دهد! وى مى گفت برويم هتل ارزان، غذاى ارزان بخوريم و ...
يكبار كه كارت بانكى به وى دادند كه خالى بود و من ۲۵۰۰ يورو براى تيم خرج كردم و بعد از بازگشت فدراسيون به من پرداخت كرد.
گفتند ميراسماعيلى به تيم ملى نيايد
وى در خصوص خط خوردن آرش ميراسماعيلى از تيم ملى جودو اظهارداشت: من به فدراسيون اعلام كردم كه آرش مى تواند به عنوان عضو تيم و يا مربى در اردوى تيم ملى باشد و به ما كمك كند اما مسئولان فدراسيون به من اعلام كردند اين جودوكار به اردوى تيم نيايد.
به دلايلى كه نمى دانم چيست اخراج شدم!
وى در مورد دلايل خاتمه كار با تيم ملى ايران گفت: چهارشنبه هفته گذشته به من اطلاع دادند كه بايد به فدراسيون بروم. وقتى رفتم دفتر فدراسيون به من گفتند كه يك فيلم از تو داريم كه بايد از ايران بروى! هر كارى كردم آن فيلم كه ادعا مى كردند را به من نشان ندادند. اگر فيلمى در كار بود چرا به من نشان ندادند؟ بعد به مطبوعات اعلام كردند كه به دليل مشكلات خانوادگى استعفاء داده ام اما دوباره تاكيد مى كنم كه من به دلايلى كه نمى دانم چيست اخراج شدم.
   
سليمانى توانايى هاى خود را قبلا نشان داده بود



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید